پیشینه تحقیق خلاقیت و معلولیت جسمی حرکتی نوجوانان
پیشینه تحقیق خلاقیت و معلولیت جسمی حرکتی نوجوانان پیشینه تحقیق خلاقیت و معلولیت جسمی حرکتی نوجواناندانلود پیشینه تحقیق خلاقیت و معلولیت جسمی حرکتی نوجوانان پیشینهومبانینظریخلاقیتومعلولیتجسمیحرکتینوجوانان-------
پیشینه تحقیق خلاقیت و معلولیت جسمی حرکتی نوجوانان
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 54
حجم فایل: 36
قیمت: 64000 تومان
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 54 صفحه
قسمتی از متن word (..docx) :
مبانی نظری وپیشینه تحقیق خلاقیت و معلولیت جسمی–حرکتی نوجوانان
فصل دوم
پیشینه تحقیق 19
بررسی تاریخی 21
تعریف خلاقیت 21
عوامل موثر بر خلاقیت 27
رابطه خلاقیت و ویژگیهای شخصیتی 27
دیدگاه روانکاوی از خلاقیت 29
دیدگاه گیلفورد درباره خلاقیت 30
دیدگاه تورنس درباره خلاقیت 31
خلاصهای از تاریخچه نظریههای خود 32
مازلو و نظریه خود 33
چگونگی شکلگیری خود 34
خودپنداری 35
رشد خودپنداری در نوجوانی 36
عنوان صفحه
خودواقعی و خود آرمانی 37
خودشکوفایی و خلاقیت 38
نقش تصویر ذهنی بدن در خودپنداری نوجوان 40
مروری بر دنیای معلولین 41
معلول چیست؟ 43
علل معلولیتها 45
انواع معلولیت 45
جنبههای روانی معلولیت جسمی- حرکتی 46
معلولیت جسمی- حرکتی و خودپنداری 47
مشکلات ناشی از معلولیت و نقایص بدنی 48
تأثیر والدین بر شخصیت افراد معلول جسمی- حرکتی 49
توان بخشی معلولین جسمی- حرکتی 50
منابع
پیشینه تحقیق:
فرانک بارون - F.Baron
اولین کسی بود که تحقیق تطبیقی چندجانبهای را در مورد سلیقهها و ترجیحات افراد خلاق و غیرخلاق انجام داد. او بر مبنای یک آزمون خلاقیت دو گروه را تشکیل داد. یک گروه مرکب از 25 نفر خلاقترین افراد و گروه دیگر باز هم مرکب از 25 نفر که از نظر خلاقیت در پایینترین سطح قرار داشتند.
تجزیه و تحلیل خصوصیات آزمودنیها به وسیله اعضای مؤسسه شخصیت انجام گرفت این امکان را فراهم کرد که بارون در گروه فوق را چنین توصیف کرد: میزان آگاهی افراد خلاق از مسائل امور زیاد است، نسبت به مسائل بینایی بیعلاقه هستند و بالاخره مبتکر، با همت، پرانرژی و صبور هستند. این توصیفها با عقایدی که معمولاً درباره اصالت جویی و تخیل سازنده ابراز شده است کاملاً تطبیق دارد. بارون مشخصترین کیفیات افراد خلاق را روانی عقیده، بدیههگویی، روانی کلام و نیز آنچه که او آن را «سهولت انجام محرکهای مختلف خواند، میداند، این